Memoria historikoak Lisboa, Oloron, Viena eta Iruñea hiriak lotzen ditu, Navarro Villoslada BHIko DBHko 4. maila eta Batxilergoko 1. mailako ikasleekin eta beste lau ikastetxerekin protagonista gisa. Ikasle horiek Erasmus + Ka 229 (Key Action 229) Europako programan parte hartzen dute. Programa horretan ikasleen mugikortasuna sartzen da, eta TOTEM (Totalitarismoak eta Memoriak) proiektuaren bidez, “herritarren nortasuna eraiki eta iraunarazi nahi da, Europako kultura-ondarearen balio demokratiko, sozial eta hezitzaileetatik abiatuta. Sormena eta pentsamendu kritikoa bultzatzea “, Adriana Rípodas Navarro Villoslada BHIko Historia irakasleak azaldu digunez.
Erasmus +229 TOTEM proiektuarI esker, parte-hartzaileek ezagutzak eta esperientziak trukatu ahal izango dituzte, eta programa partekatzen duten hiri batzuk eta, batez ere, biktimentzako egia, justizia eta ordaina eskatzen duten inguruabar historikoak bertan ezagutu ahal izango dituzte.
Proiektu honen jatorria Oloronen izan zen, Gurseko errefuxiatu-eremutik gertu dagoen Frantziako hirian, bi ikastetxerekin: Lycée Jules Supervielle eta Collége Tristan Deréme. Berehala Lisboako CED Nª Conceicao -Casa Pia, Vienako Bundeshandelsakademie und Bundeshandelsschule eta Iruñeko IES Navarro Villoslada ekimenari atxiki zitzaizkion. Lau hiri horiek totalitarismo europarrak partekatzen dituzte eta ikasleek beren istorioen mugarriak lantzen dituzte. Hala, ikastetxe bakoitzak irakurketa bat aukeratu du. Iruñekoa, Fernando Fernan Gomezen Las bicicletas son para el verano, diktadura frankistaren garaiak azaltzen dituen kakoa bezala. Vienakoa Ana Franken egunkarian zentratu da, eta bertatik faxismoa ikertu eta ezagutu du; Oloronek Joël Koteken Mickey á Gurs komikia aukeratu du; eta Lisboak, berriz, Miguel Torga antifaxistaren Frontera (Novos cantos da Montanha) komikiaren alde egin du.
Joan den martxoaren 7tik 13ra bitartean Europako 1. astea ospatu zen Iruñeko BHIn eta arrakasta handia izan zuen, nahiz eta osasun egoerak gure bazkide frantziarrak eta portugaldarrak bertan egotea eragotzi zuen. Besteak beste, Sartagudako Memoriaren Parkera bisita gidatua, San Kristobal Gotorlekua (Ezkaba) eta Gobernuko erakundeen harrera ofiziala egin ziren, horrelako ekimenak babesten baitituzte Nafarroako Gobernuko Herritarrekiko Harremanetarako kontseilari Ana Ollok eta Nafarroako Memoriaren Institutuko kideek.
Galan, Austriako gure bazkideek Anna Franki buruzko ikerketa lana aurkeztu zuten. “Anna Frank, diary of a young girl“.
Bestalde, gure institutuko DBHko 4. mailako ikasleek Fernando Fernán Gomezen “las bicicletas son para el verano” liburua irakurriz egindako hainbat dokumental eta lan aurkeztu zituzten. Liburu hori izan da liburua garatzeko inspirazio-iturri.
Hala, bada, diziplinarteko proiektua izan da hau, eta Institutuko Historia, Hizkuntza eta Literatura eta Plastika sailen laguntza izan du. Jarraian, aurkeztutako lanen estekak utziko dizkizuegu.
4. A. Historia irakaslea: Desirée García.
4. B. Historia irakaslea: Diego Marín.
4. C. Historia irakaslea: Desirée García.
4. D. Historia irakaslea: Adriana Rípodas.
DBHko 4. mailako plastikako ikasleak (hainbat taldetakoak), Historiarekin lankidetzan. Plastikako irakasleak: Beatriz Agós eta Lidia Cuartero. Historia irakaslea: Esther Sánchez.
TOTEM proiektu osoa e Twinning plataforman.
Utzi erantzuna